Tuesday, March 15, 2011

ဆူးမဲ့ႏွင္းဆီရဲ႕ လြမ္းေတးတစ္ပုဒ္


၁။ “စစ္ေဒါင္း (Six down) ၀င္လာၿပီေဟ့၊ စစ္ေဒါင္း ၀င္လာၿပီ”
ေစ်းသည္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေအာ္ဟစ္သံေၾကာင့္ ဘူတာ ပလက္ေဖာင္း တစ္ခုလုံး လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္သြားသည္။

ခရီး ဆက္မယ့္သူ၊ ဧည့္သည္ႀကိဳမယ့္ သူေတြကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ်က္ႏွာတုိ႔ျဖင့္ အေ၀းမွ ရထားႀကီးကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ ၾကည့္႐ႈေနဆဲ။ ပလက္ေဖာင္း သမံတလင္း ဖ်ာေလး တစ္ခ်ပ္ေပၚတြင္ လဲေလ်ာင္းေနေသာ ေအးသီ တစ္ေယာက္ လူးလဲ၍ ထလုိက္သည္။ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွ ကြာက်သြားေသာ ေစာင္ပါးေလးကုိ အနားတြင္ အိပ္ေမာ က်ေနေသာ သမီးနဲ႔သားငယ္တုိ႔ အေပၚ ထပ္မံ၍ လႊမ္းျခံဳေပး လုိက္သည္။ ထဘီကို ျပင္၍ ၀တ္ဆင္လုိက္ရင္း အနီးအနား ေရေႏြးၾကမ္းသည္ ေကာင္မေလးထံမွ ေရေႏြးၾကမ္းတစ္ခြက္ ယူ၍ ေသာက္လုိက္၏။

ေရေႏြးက သိပ္မပူေတာ့ေခ်။ ဘူတာပလက္ေဖာင္း စႀကႍမွ နာရီႀကီးကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ညတစ္နာရီေက်ာ္။ ပလက္ေဖာင္းရဲ႕ နံေဘး၊ သံလမ္းေပၚမွာေတာ့ ညဥ္႔ဦးပုိင္က ရြာခ်ထားေသာ မိုးေရစက္ ေတြေၾကာင့္ စုိစြတ္စြတ္ ေျပာင္ေခ်ာေခ်ာ။ မိနစ္ အနည္းငယ္ အတြင္း စက္ေခါင္းႀကီးရဲ႕ စူးရွမီးေရာင္ တန္းႀကီးနဲ႔အတူ မီးရထား ႀကီးက အရွိန္ေလွ်ာ့၍ နံပါတ္ (၁)ပလက္ေဖာင္းထဲသုိ႔ ထုိးဆုိက္လာ၏။

“ၾကက္သားဟင္းနဲ႔ ထမင္းရမယ္၊ ထမင္းရမယ္”

“မွ်စ္ခ်ဥ္ရမယ္၊ မွ်စ္ခ်ဥ္ ရမယ္”

“လက္ဖက္ရည္၊ စမူဆာ၊ နံျပား”

“ဒံေပါက္ စားမလား၊ ေရေႏြးၾကမ္း ပူပူေလး”

ေစ်းသည္မ်ားရဲ႕ ေျပးလႊား ေအာ္ဟစ္သံ၊ ခရီးသည္ မ်ားရဲ႕ ကတိုက္က႐ိုက္ ေျခလွမ္းမ်ား။ ဘူတာဆင္း ခရီး သည္မ်ားရဲ႕ တိုးေ၀ွ႔လႈပ္ရွား ေအာ္ဟစ္ေခၚသံမ်ားက စႀကႍ ပလက္ေဖာင္းထဲတြင္ လြင့္စင္လ်က္။ ဒါေတြက ေအးသီ အတြက္ ညစဥ္ ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ မ႐ိုးႏိုင္တဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ား။ ခဏေနေတာ့ ရထားႀကီးက ဥၾသသံတစ္ခ်က္ေပး၍ ခရီး ဆုံးသုိ႔ ဆက္လက္ ထြက္ခြာ သြားေပၿပီ။ ဘူတာေလး လည္း ၿငိမ္သက္သြားသလုိ။

“အစ္မ ဖ်ာငွားလုိ႔ ရ ေသးလား”

စကားသံႏွင့္အတူ ခရီး သြားအိတ္ေတြ လြယ္ထားၾက ေသာ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ ေအးသီတာရဲ႕ ေရွ႕မွာ ရပ္လ်က္ အေနအထား။
“ရတယ္ ေမာင္ေလး။ ဘယ္ႏွခ်ပ္လဲ”

“တစ္ခ်ပ္တည္းပါ အစ္မ”

သူမ သြက္လက္ဖ်တ္ လတ္စြာပင္ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ကုိ ယူ၍ သင့္ေတာ္ေသာ ေနရာ တစ္ေနရာတြင္ ခင္းေပးလုိက္သည္။ ေရဆင္း တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားေလးေတြ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ပ်ဥ္းမနားနဲ႔ ေရဆင္းက ဆယ့္သုံးမုိင္ခန္႔ ကြာေ၀း၍ ဒီအခ်ိန္ဆုိလွ်င္ ကားေျပးဆြဲျခင္း မရွိေတာ့၍ ဘူတာမွာ တစ္ညအိပ္၊ နံနက္ မိုးလင္းေတာ့ ထျပန္ေပါ့။ ေနာက္ထပ္ အသက္ခပ္ ႀကီးႀကီး မိန္းမႏွစ္ေယာက္ ဖ်ာႏွစ္ခ်ပ္ လာငွား၏။ ေတာင္တြင္းႀကီး-ေၾကးနီ ဘက္သြားမယ့္ ပလက္ေဖာင္း ဘက္မွာေတာ့ ခရီးသည္ေတြ အစီအရီ အိပ္ေမာက်လုိ႔။

ရထားက နံနက္မုိးလင္း ေလာက္မွ ဆိုက္ေရာက္မွာေလ။ ေအးသီတစ္ေယာက္ အိပ္ေမာ က်ေနေသာ ခရီးသည္ ေတြ အေမွာင္ရိပ္ေအာက္ သံလမ္းေပၚမွ ၾကံတင္ကုန္တြဲ နဲ႔ သစ္တြဲေတြကို ေငးေမာ ၾကည့္႐ႈရင္း စိတ္ထဲမွ ဒီည ဖ်ာငွားရမ္းခ ေငြမ်ားကို တြက္ခ်က္ေနမိ၏။ ေတာင္တြင္းႀကီး-ေၾကး နီသြား ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ ရွစ္ခ်ပ္၊ နံပါတ္ (၁) ပလက္ ေဖာင္းေပၚမွာ ဆယ္ခ်ပ္၊ လက္မွတ္တန္းစီတဲ့ ေနရာမွာ ငါးခ်ပ္ စုစုေပါင္း ႏွစ္ဆယ့္ သုံးခ်ပ္။ အင္း၊ တစ္ခ်ပ္ကို တစ္ရာဆုိေတာ့ ဒီညအတြက္ မဆုိးပါဘူးေလ၊ သက္ျပင္း တစ္ခ်က္ကို အသာအယာ ခ်ရင္း ေအးသီတစ္ေယာက္ တည္း တီးတုိးဆုိေနမိ၏။ မိုးသက္ရနံ႕ စြက္ေနေသာ ေလတုိ႔က ပလက္ ေဖာင္းထဲသုိ႔ ေ၀့၀ုိက္တုိက္ ခတ္သြားသည္။ ဖ်ာငွားေသာ အလုပ္ လုပ္ရတာကလည္း သိပ္ေတာ့ မလြယ္ကူလွေခ်။ အိပ္ေရးအရမ္း ပ်က္ရသလို၊ ကုိယ္တုိင္လည္း ဘူတာမွာပင္ ၾကက္အိပ္၊ ၾကက္ႏိုး အိပ္ရ၏။ နံေဘးမွာ ႏွစ္ၿခိဳက္စြာျဖင့္ ေကြးေကြးေလး အိပ္ေမာ က်ေနေသာ သမီးနဲ႔ သားကို ၾကည့္ရင္း ရင္ထဲမွာ ေလးလံ သြားသလုိ။

သမီးအႀကီးမက ရြာေကာက္ မူလတန္း ေက်ာင္းေလးမွာ ေလးတန္း ေက်ာင္းသူ၊ အငယ္က ေက်ာင္းမေန ေသး၍ ေတာ္ေသး၏။အႀကီးမက ဥာဏ္လည္း ေကာင္း၍ စာေတာ္သည္။ တစ္ဆက္တည္း နံနက္ပိုင္းက သမီးႀကီး ေျပာေသာ စကားေလးေတြကို အမွတ္ရ ေနမိျပန္သည္။
“အေမ၊ သမီးရဲ႕ေက်ာင္း စိမ္းက ေဟာင္းေနၿပီ၊ အသစ္ တစ္စုံေလာက္ ၀ယ္ေပးပါ လားဟင္”

ေတာင္းဆိုမႈ ျပဳေန ေသာ သမီးေလးရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ်က္၀န္းကို ၾကည့္ရင္း ေအးသီရဲ႕ စိတ္ကူးထဲမွာေတာ့ ေက်ာင္းစိမ္း တစ္စုံပင္မက အမ်ားအျပားပင္ ၀ယ္ေပးခ်င္ လုိက္တာ။ ဒါေပမယ့္ အိမ္စရိတ္၊ မီးဖုိေခ်ာင္စရိတ္၊ သာေရး နာေရးနဲ႔ ေအးသီရဲ႕ ဖ်ာငွားရမ္းခ ၀င္ေငြေလး တစ္ခုကတည္းက ေလာက္င ႐ံုပင္။ ဖ်တ္ခနဲ ေယာက်္ားျဖစ္သူ ကိုေအာင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကို နာၾကည္းစြာျဖင့္ ေျပးၿပီး ျမင္ေယာင္မိသည္။ ဒါေတြ အကုန္လုံး ဒင္း အသုံးမက် လုိ႔ျဖစ္ရတာပင္။ ရခါစက ေတာ့ ဟုတ္တိပတ္တိ ဆိုက္ကားကုိ ႀကိဳးစားပမ္းစား နင္း၊ ရသမွ်ေငြ ေအးသီကို အကုန္ အပ္ပါရဲ႕။

မေသာက္မစား ႐ိုး႐ိုး သားသား ေအးသီတို႔ မိသားစု ဘ၀ေလး ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းလွပါဘိ။ အငယ္ေကာင္ ေမြး ၿပီး သိပ္မၾကာလွ။ ကုိေအာင္ တစ္ေယာက္ ေဗြေဖာက္လာေပါ့။ ညေနပုိင္းေလး ေညာင္းကုိက္လုိ႔၊ အရက္ေလး အာဆြတ္႐ုံ။ ေနာက္ေန႔လည္း နံနက္ တစ္စစနဲ႔ တစ္ေနကုန္ အရက္ခ်ည္းပဲ ဖိေသာက္၊ ဆုိက္ကားကိုလည္း မွန္မွန္ မနင္းေတာ့ အိမ္က ပါးစပ္ ေပါက္ေတြကို ေအးသီကပင္ ပခုံးေျပာင္း တာ၀န္ယူရေတာ့ သည္။ ဒင္းက ေသာက္ၿပီး ရင္လည္း ေအးေအးမေနခ်င္။ ေအးသီနဲ႔ ကေလးေတြကို ရန္ လုပ္၊ အျပစ္ရွာ ႐ိုက္ႏွက္ခ်င္ သည္။ အဲဒီေတာ့ ကေလး ႏွစ္ေယာက္ကလည္း အေဖနဲ႔ အတူ အိမ္မွာ မေနရဲ၊ ေအးသီနဲ႔သာ ဘူတာမွာ လုိက္အိပ္ ၾက၏။ သူမ ေလပူ တစ္ခ်က္ကုိ မႈတ္ထုတ္လုိက္သည္။

ဘူတာဆုိတာ လူေပါင္းစုံ၊ စ႐ုိက္ေပါင္း စုံလင္တယ္။ သမီးနဲ႔ သားေလးကို ဒီဘူတာရဲ႕ ၾကမ္းရွတဲ့ အရိပ္အေငြ႕ေတြ မကူးစက္ေစခ်င္ပါဘူး။ ေအးေလ၊ အခုခ်ိန္မွာ ေအးသီ က ဘာမွမတတ္ႏိုင္ေသးဘူး မဟုတ္လား။ တစ္ခါတစ္ရံ က်ေတာ့လည္း ဟုိေကာင္မ ညိဳမတို႔ ေျပာသလုိ စိတ္ ေပါက္ေပါက္နဲ႔ ဘ၀ကို ေရစုန္ ေမ်ာပစ္လုိက္ခ်င္ပါရဲ႕။

အေပါစား မိတ္ကပ္၊ ႏႈတ္ခမ္းနီေတြ ထူပ်စ္ေအာင္ လိမ္းက်ံထားတဲ့ ညိဳမက
“ေအးသီရယ္ နင့္ကို ၾကည့္ရတာ ပင္ပန္းလုိက္တာ။ နင္တစ္ညလုံး ဖ်ာငွား လုိ႔ရ တဲ့ ေငြက ငါတို႔ ဖိနပ္တစ္ရန္ ဖုိးေတာင္ မရွိဘူး။ နင့္လုိ ႐ုပ္ ရည္၊ အရပ္ျမင့္ျမင့္ ခႏၶာကိုယ္ နဲ႔ဆို အို”

ညိဳမရဲ႕ တုတ္ထုိးစကား ေၾကာင့္ ေအးသီရဲ႕ မ်က္ႏွာ ျပင္ရဲခနဲ။ စိတ္ကသာ ဟုိ ေရာက္ ဒီေရာက္ ေတြးမိေပ မယ့္ အဲဒီလိုဘ၀ကိုေတာ့ ေအးသီ ဘယ္ေတာ့မွ အေရာက္မခံပါ။
“မသာမေတြ နင္တုိ႔ ေျပာတဲ့ တစ္ည ဘယ္ႏွေသာင္းဆိုတာလည္း မရရင္ ေနပါေတာ့။ ငါ့ရဲ႕ကေလးေတြ မ်က္ႏွာငယ္ရမယ့္ အလုပ္ ငါ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူး။ ငါ တုိ႔မ်ဳိး႐ိုးမွာလည္း အဲဒါမ်ဳိး လုပ္စားတဲ့သူ မရွိဘူး။ ၿပီးေတာ့ အခု ေခတ္စားေနတဲ့ ကုမရ ေရာဂါႀကီးလည္း မရ ခ်င္ေပါင္”

ညိဳမတို႔ကေတာ့ ေအးသီကို စည္း႐ုံး မရတုိင္း၊ ႏႈတ္ခမ္းကုိ မဲ့ရြဲ႕ၿပီး ထြက္ထြက္ သြားၾကေပါ့။ ဘူတာမွာ က လူေပါင္းစုံဆုိေတာ့ ဖ်ာငွားစား ရတာက တကယ့္ကို မလြယ္။ တစ္ရက္ကလည္း အသက္ ငါးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ လူႀကီးတစ္ေယာက္ လြယ္အိတ္ႀကီး လြယ္လုိ႔ ေအးသီရဲ႕ ေရွ႕ကိုေရာက္လာ တယ္ေလ။ ေအးသီလည္း ၀မ္းသာအားရ ဖ်ာငွားမယ္ ထင္တာနဲ႔
“ဦးေလး ဖ်ာငွားမလုိ႔ လားဟင္”

အဲဒီေတာ့ လူႀကီးက ၿပီတည္တည္ၾကည့္ၿပီး
“ဖ်ာေတာ့ မငွားခ်င္ဘူး၊ လူေတာ့ ငွားခ်င္တယ္တဲ့”

ေအးသီေလ၊ ေဒါသ ထြက္လြန္းလုိ႔ အသားေတြ တဆတ္ဆတ္ တုန္ေနတာပဲ။ ကုိယ့္အေဖ၊ ဦးေလးအရြယ္ ႀကီးမုိ႔။ ၿပီးေတာ့ အရက္နံ႔ေတြ လည္း တေထာင္းေထာင္း ထေနတာမို႔ မနည္းသည္းခံ လုိက္ရတယ္။ ဒီလုိေစာ္ကား ခံရတုိင္းလည္း အိမ္မွာမူးၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ကိုေအာင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကိုသာ ကုတ္ဖဲ့ပစ္ခ်င္ မိေတာ့တယ္။

တစ္ခါက အျဖစ္အပ်က္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေလးဆုိးေပါ့။ ဖ်ာေတြလည္း ငွားၿပီး ညႏွစ္နာရီေလာက္ ရွိေနၿပီ ဆုိေတာ့ ေအးသီလည္း ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ အိပ္ေမာ က်သြားၿပီေလ။ အဲဒီအခ်ိန္ ေအးသီရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ေအာက္ ပုိင္းတစ္ခုလုံးကို တစ္စုံ တစ္ေယာက္က ပြတ္သပ္ရွပ္ တိုက္ေနသလား အိပ္မက္လုိ ၀ုိးတ၀ါး။ ပထမ သမီးႀကီး မ်ား လာေရာက္ ဖက္တြယ္တာလားဟု ထင္မွတ္ေနမိ ၏။

ေနာက္ထပ္ ပြတ္သပ္မႈေတြ မ်ားျပား ၾကမ္းရွလာေတာ့ ေအးသီ လန္႔ႏိုးလာခဲ့ သည္။ အဲဒီအခ်ိန္ ထဘီကလည္း ေျပေလ်ာ့ၿပီး ေပါင္ လယ္ေလာက္အထိ လန္ေန ၏။သူမရဲ႕ နံေဘးမွာ လူငယ္ တစ္ေယာက္၊ ရမၼက္ခိုးေတြ ေ၀့သီေနေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္
“ဖ်ာငွားလုိ႔ ရမလား ဟင္”

ေအးသီဘာမွ မေျပာမဆုိဘဲ အဲဒီလူငယ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကုိ ေျခေထာက္နဲ႔ အားပါး တရ ပိတ္ကန္၊ လူငယ္အေနာက္သို႔ လန္က်သြားခုိက္ ကားရား တက္ခြၿပီး မ်က္ႏွာကို ေနာက္ထပ္ ဘယ္ျပန္ ညာျပန္ ႐ိုက္ လုိက္တာ အႀကိမ္မေရတြက္မိ။
လူေတြ ၀ုိင္းအုံလာေတာ့ မွ အနီးမွာ ရွိေနတဲ့ မီးရထား ရဲတပ္ဖြဲ႕စခန္းကို အပ္ႏွံလုိက္ သည္။ ေအးသီဟာ ဖ်ာငွား စားေပမယ့္ ၿငိမ္ခံ ေနတတ္တဲ့ အေပါစား မိန္းမတစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူး ဆုိတာ လူငယ္ ေနာက္က်မွ သိခြင့္ ရသြားခဲ့ သည္။ ေအးသီရဲ႕ အေတြးစ ေတြက တစ္ေထာင့္တစ္ည ပုံျပင္လုိ ဟိုေရာက္ ဒီေရာက္။ ဘူတာရဲ႕ အျပင္ဘက္တြင္ မိုးစက္ေလးေတြ မစုိ႔မပုိ႔ က်ဆင္းေနေလ၏။ မၾကာမီ အခ်ိန္အတြင္း အစုန္ရထား ႀကီးတစ္စီး ၀င္လာေပေတာ့ မည္။ ေအးသီလည္း အိပ္၍ မေပ်ာ္ေတာ့ေခ်။

၂။
အစုန္ရထားႀကီးက တ႐ွဴး႐ွဴး တရွဲရွဲ ေအာ္ျမည္၍ နံပါတ္တစ္ ပလက္ေဖာင္းသုိ႔ ၀င္ေရာက္လာသည္။ ေအးသီရဲ႕ ေရွ႕မွာ ရထားတြဲ ေတြက ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ ရထား ႀကီးရဲ႕ စက္ရွိန္ရပ္တန္႔သြား ၏။ ထုံးစံအတုိင္း ဘူတာ ပလက္ေဖာင္းရဲ႕ ညစဥ္ မ႐ိုး ႏိုင္ေသာ သံစဥ္ လႈပ္ရွားမႈ ဟန္ပန္မ်ားက ပိတ္ကားျပင္ ထက္မွ အ႐ုပ္ေလးေတြသဖြယ္။ ေအးသီကေတာ့ သူမရဲ႕ေရွ႕မွ လြန္းထိုး လႈပ္ရွားေနၾကေသာ လူမ်ားကို အဓိပၸာယ္မဲ့ ေငး ေမာၾကည့္ေနမိသည္။ ထုိစဥ္ သူမရဲ႕ အေရွ႕မွ မိန္းမ၀၀ ႀကီးတစ္ေယာက္အေရးတႀကီး အမူအရာျဖင့္ တြဲ(၂)သုိ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းသြား၏။ တြဲ(၂) တြင္ ခရီးသည္ အတက္ အဆင္းေတြက ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ လုိ႔။
တြဲ(၂) သုိ႔ တက္ေသာ တံခါးမနားသုိ႔အေရာက္ မိန္းမ ၀၀ႀကီးက လက္မွကိုင္တြယ္ ထားသည့္ တစ္ထြာေက်ာ္ေက်ာ္ ပုိက္ဆံသားေရအိတ္ ေလးကို ပခုံးတြင္ လြယ္ထားေသာ အ၀တ္အစားအိတ္ရဲ႕ နံေဘးအိတ္ေလးထဲ ထုိးထည့္ ၿပီး ရထားေပၚသုိ႔ အတင္း တုိးေ၀ွ႔တက္လုိက္၏။

မထင္မွတ္ေသာ အျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ျမင္ကြင္း။ လူေတြ တုိးအေ၀ွ႔ မိန္းမႀကီး ထုိးထည့္ လုိက္ေသာ အိတ္က မသပ္ မရပ္ႏွင့္ စႀကႍပလက္ေဖာင္း တစ္ေနရာသုိ႔ ေလွ်ာခနဲ က်ဆင္းသြားေလ၏။ အဲဒီ ျမင္ကြင္းကို ပလက္ေဖာင္း ေပၚထုိင္ေနေသာ ေအးသီ တစ္ေယာက္မွ လြဲ၍ မည္သူမွ မျမင္လုိက္။ ကာယကံရွင္ မိန္းမႀကီးကေတာ့ သိဟန္ပင္ မတူေခ်။ သူမရဲ႕ ရင္ထဲမွာ လိႈက္ဖိုခနဲ။ လႈံ႕ေဆာ္မႈ တစ္ခု ေၾကာင့္ ႐ုတ္တရက္ ေျခလွမ္း က်ဲႀကီးမ်ားျဖင့္ တြဲ (၂) နား သုိ႔ ေရာက္သြားသည္။ လူေတြ ႐ႈပ္ေထြးေနစဥ္ အခ်ိန္ အတြင္း ပုိက္ဆံအိတ္နား ဖ်တ္ခနဲ ထုိင္ခ်လုိက္ကာ အျမန္ေကာက္ယူ၍ ေနာက္ ေၾကာင္း ျပန္လွည့္၏။
ဘုရား ဘုရား ဘယ္သူ မွ မျမင္လုိက္ပါလား။ စိတ္ ေတြ မၿငိမ္မသက္။ ရထား ထြက္ေတာ့မည္။ ေအးသီတစ္ ေယာက္ သူမရဲ႕ ေနရာေလး မွာထုိင္၍ တုန္ရီေနေသာ လက္ေတြျဖင့္ ပုိက္ဆံအိတ္ကုိ သူမ်ားေတြ မျမင္ေအာင္ ဖြင့္ ၾကည့္လုိက္၏။ မ်က္လုံးေတြ ျပာေ၀သြားသလုိ ရင္ေတြ လည္း တဒိန္းဒိန္းခုန္သြား သည္။

တစ္ေထာင္တန္ေငြ စကၠဴ အသစ္ေတြ အထပ္ လုိက္၊ အထပ္လုိက္။ သူမရဲ႕ ဘ၀ တစ္သက္တာမွာ ဒီေလာက္ မ်ားျပားေသာ ေငြ ေတြကို တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ မကိုင္တြယ္ခဲ့ဖူးေခ်။ အာေခါင္ေတြ ေျခာက္ေသြ႕လာ၏။ လက္ေတြက လည္း တုန္ယင္ေနဆဲ။ ဒီေငြ ေတြနဲ႔ဆို ငါအိမ္ဆိုင္ေလး ဖြင့္ ၿပီး ေစ်းေရာင္းစားလုိ႔ရၿပီ။ ဘူတာမွာ အအိပ္ပ်က္ ပင္ပန္းခံ လူအထင္ေသးစရာ မလုိေတာ့ဘူး။ ၿပီးေတာ့ သမီး ေလးအတြက္ ေက်ာင္းစိမ္း ၀တ္စုံေတြ အမ်ားႀကီး ၀ယ္ ေပးလုိ႕ရၿပီ။
အုိ ၀မ္းသာလုိက္တာ။

ေအးသီရဲ႕ မ်က္၀န္းထဲ မွာ ေက်နပ္ပီတိ အရိပ္။ ထုိမွ တစ္ဆင့္၊ အို မဟုတ္ေသးပါ ဘူး။ ဒီေငြေတြဟာ ဟုိမိန္းမ ၀၀ႀကီးရဲ႕ ေငြေတြ။ ငါပိုင္ဆုိင္တာမွ မဟုတ္တာ။ ဒါဟာ မ႐ိုးသားတဲ့လုပ္ရပ္။ ငါ့ဘ၀ မွာ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ခုခ်ိန္ထိ ဘာအစြန္း အေထးမွ မရွိခဲ့ဘူး။ မျဖစ္ ဘူး ငါျပန္ေပးရမယ္။
ရထားစက္ေခါင္းမွ ဥၾသသံ ေပၚထြက္လာ၏။ ရထားဘီး စတင္လွိမ့္ေတာ့ မည္။ အုိ ငါနဲ႔ ထုိက္လုိ႔ ငါရ တာပဲ။ ရထားလည္း ထြက္ေတာ့မယ္။ မေပးဘဲေနရင္ ေရာ ဘယ္သူမွ မသိတာ။

အင္း၊ မိန္းမႀကီး သနား စရာ။ အေတြးစေတြက ဒြန္ တြဲလ်က္။ ရထားႀကီး စတင္ ထြက္ေပၿပီ။ မိန္းမ၀၀ႀကီးရဲ႕ ပ်ာယာခတ္ေသာ အမူအရာ ကို ေအးသီျမင္ေယာင္လာ၏။ ႐ုတ္တရက္ ေအးသီထရပ္၍ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ပီျပင္ စြာ ခ်လုိက္သည္။ ထြက္စျပဳ ေနေသာ ရထားႀကီးနဲ႔အတူ ယွဥ္လ်က္ ေျပးေနသူက ေအးသီ။ လက္မွာက က်စ္ က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္ထား ေသာ ပိုက္ဆံအိတ္။ ရထား ႀကီးက တျဖည္းျဖည္း ျမန္ လာသလုိ ေအးသီရဲ႕ေျခလွမ္း ေတြလည္း ပုိ၍ျမန္လာသည္။ တြဲသုံး၊ ၿပီးေတာ့ တြဲ(၂)။ ေရာက္ၿပီ။

ရထားနဲ႔အၿပိဳင္ ေျပး လည္းေျပး ေအးသီရဲ႕ မ်က္ ၀န္းေတြထဲက တြဲထဲမွ မိန္းမ ၀၀ႀကီးထံ ေ၀့၀ုိက္ရွာေဖြ ေမာပန္း။
ေဟာ၊ ေတြ႕ၿပီ။ ျပတင္း ေပါက္တစ္ခုနားမွာ ထုိင္ေန တဲ့ မိန္းမ၀၀ႀကီး။ ေအးသီ ေမာဟုိက္တုန္ယင္စြာျဖင့္
“အေဒၚႀကီး အေဒၚ ႀကီး၊ ဒီမွာ အေဒၚႀကီး က်က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ပုိက္ဆံအိတ္၊ ကြၽန္မ လုိက္ၿပီးေပးတာ”

ရထားႀကီးက ပိုျမန္လာ၏။ မိန္းမႀကီးက ေအးသီ လွမ္း၍ေပးေသာ ပုိက္ဆံအိတ္ကို အံ့ၾသ၀မ္းသာ ေက်းဇူး တင္မႈတို႔ ေရာႁပြမ္းေနေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ တုံ႕ျပန္ၿပီး လွမ္း၍ ယူလုိက္၏။ တြဲထဲမွ ခရီးသည္ေတြ ကလည္း ေအးသီကို ထူးဆန္း စြာျဖင့္ ၾကည့္႐ႈေနဆဲ။ သူမရဲ႕ ရင္ထဲမွာ အခုမွ တစ္စုံတစ္ခု အတြက္ ေက်နပ္သြားသလုိ ပီတိ ေလးတစ္ခု ျဖစ္ေပၚသြား၏။

ရထားနဲ႔အၿပိဳင္ ေမာင္း တင္လာခဲ့ေသာ ေအးသီရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြက ႐ုတ္တရက္ ရပ္တန္႔၍ မရဘဲ အရွိန္ေလွ်ာ့ ဆက္ေျပး ေနရေသး၏။ ထုိစဥ္ အေရွ႕မွ တစ္ေပပတ္လည္ခန္႔ ေရကြက္အုိင္ေလး ထဲသုိ႔ သူမရဲ႕ ညာေျခတစ္ ဖက္က က်ေရာက္သြားေလ ၏။ ေအးသီတစ္ေယာက္ သူမရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ဟန္ခ်က္ ကုိ ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္းမရွိ ေတာ့ေခ်။ ခႏၶာကိုယ္တစ္ ျခမ္းက အရွိန္ျပင္းထန္စြာျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ေနေသာ ရထားတြဲ ႀကီးဘက္သုိ႔ ယိမ္းထုိးက် သြားသည္။
“ဒုန္း”ခနဲ ျမည္သံႀကီးနဲ႔ အတူ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလုံး ေလထုထဲသုိ႔ လြင့္စင္ေျမာက္ တတ္သြားၿပီး ဘူတာပလက္ ေဖာင္းေပၚသုိ႔ အ႐ုပ္ေလးတစ္ ႐ုပ္လုိ ေခြေခါက္က်ဆင္း သြား၏။

အျဖစ္အပ်က္က စကၠန္႔ ပိုင္းေလးပင္။ ေအာ္ဟစ္ ဆူညံ ေျပးလႊားသံေတြက အဆက္မျပတ္။ ဦးေခါင္းေတြ မူးေနာက္ ရီေ၀နာက်င္လာ၏။
သူမရဲ႕ အသိတရား၊ အေတြးစထဲမွာေတာ့ လက္မွတ္ေရာင္းစင္ ေရွ႕မွ ဖ်ာငါးခ်ပ္၊ ကိုေအာင္ရဲ႕ မူးယစ္ရန္ လုိခက္ထန္ေသာ မ်က္ႏွာျပင္ ႀကီး၊ မိန္းမ၀၀ႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးတင္ အံ့ၾသအၾကည့္၊ သမီးေလး အတြက္ ေက်ာင္းစိမ္း ၀တ္စုံလွလွေလး၊ ခႏၶာကိုယ္ ေအာက္ပုိင္းကို လာေရာက္ ပြတ္သပ္ေနေသာ လက္၀ါး ျပင္ၾကမ္းၾကမ္းႀကီး၊ ညိဳမတို႔ ရဲ႕ ေဆးဆိုးပန္း႐ိုက္ ရန႔ံမဲ့ မ်က္ႏွာ၊ တစ္ေထာင္တန္ ေငြစကၠဴစမ်ား ဟိုတစ္စ ဒီတစ္စ၊ ေနာက္ဆုံး စူးရွ ေတာက္ေျပာင္ေသာ အလင္းတန္းႀကီး တစ္ခု အေတြးစထဲသုိ႔။ ရထားႀကီး ကေတာ့ အရွိန္ျပင္းျပင္းျဖင့္ အေ၀းသုိ႔ ခုတ္ေမာင္းသြား ေနဆဲ။

written by ေနမင္းဟိန္း

အားလံုးကိုခ်စ္ခင္ေလးစားလွ်က္...
YKKM